Startsidan
Kontakt
Om oss
Kursinnehåll
Visa alla
1. Varför ska jag som skolledare arbeta med matfrågor?
4 avsnitt
Visa mer
Innehåll
0 % slutfört
0/4 steg
1. Lärande för hållbar utveckling ur ett ledningsperspektiv
2. Lärande för hållbar utveckling (LHU), något för rektor?
3. Handlingskompetens och Whole School Approach – greppa hela skolan
4. En hållbarhetsföreläsning att använda
2. Skolmåltiden och pedagogiken ur ett forskningsperspektiv
2 avsnitt
Visa mer
Innehåll
0 % slutfört
0/2 steg
1. Forskarföreläsning – Skolmåltiden och pedagogiken ur en forskares perspektiv
2. Reflektionsfrågor efter föreläsningen
3. Samtal mellan forskare och praktiker
4 avsnitt
Visa mer
Innehåll
0 % slutfört
0/4 steg
1. Samtal mellan forskare och praktiker – med fokus på samverkan
2. Reflektionsfrågor efter samtalet, del 1
3. Samtal mellan forskare och praktiker – med fokus på lärandet i relation till skolmåltiden
4. Reflektionsfrågor efter samtalet, del 2
4. Implementera Hela Skolan för Hållbar Mat
4 avsnitt
Visa mer
Innehåll
0 % slutfört
0/4 steg
1. Implementera Hela Skolan för Hållbar Mat – praktiska uppgifter som hjälp på vägen
2. Implementering och ansvarsfördelning
3. Systematiskt arbete och handlingsplan
4. Är ni redan en brons-, silver-, eller guldskola/förskola?
5. Resursbibliotek – Stöd och inspiration
4. Reflektionsfrågor efter samtalet, del 2
Hela Skolan för Hållbar mat – ur ett ledningsperspektiv
3. Samtal mellan forskare och praktiker
4. Reflektionsfrågor efter samtalet, del 2
Hur skulle du vilja utveckla er verksamhet för att integrera skolmåltiden på ett bättre sätt i det pedagogiska uppdraget?
Vad behöver förändras för att det ska bli verklighet?
Tillbaka
Gå tillbaka till lektion
Nästa tema