• Startsidan
  • Kontakt
  • Om oss

Kursinnehåll

Visa alla
1. Varför ska jag som skolledare arbeta med matfrågor? 4 avsnitt
Visa mer
Innehåll
0 % slutfört 0/4 steg
1. Lärande för hållbar utveckling ur ett ledningsperspektiv
2. Lärande för hållbar utveckling (LHU), något för rektor?
3. Handlingskompetens och Whole School Approach – greppa hela skolan
4. En hållbarhetsföreläsning att använda
2. Skolmåltiden och pedagogiken ur ett forskningsperspektiv 2 avsnitt
Visa mer
Innehåll
0 % slutfört 0/2 steg
1. Forskarföreläsning – Skolmåltiden och pedagogiken ur en forskares perspektiv
2. Reflektionsfrågor efter föreläsningen
3. Samtal mellan forskare och praktiker 4 avsnitt
Visa mer
Innehåll
0 % slutfört 0/4 steg
1. Samtal mellan forskare och praktiker – med fokus på samverkan 
2. Reflektionsfrågor efter samtalet, del 1  
3. Samtal mellan forskare och praktiker – med fokus på lärandet i relation till skolmåltiden 
4. Reflektionsfrågor efter samtalet, del 2
4. Implementera Hela Skolan för Hållbar Mat 4 avsnitt
Visa mer
Innehåll
0 % slutfört 0/4 steg
1. Implementera Hela Skolan för Hållbar Mat – praktiska uppgifter som hjälp på vägen 
2. Implementering och ansvarsfördelning
3. Systematiskt arbete och handlingsplan
4. Är ni redan en brons-, silver-, eller guldskola/förskola?
5. Resursbibliotek – Stöd och inspiration 

5. Resursbibliotek – Stöd och inspiration 

Hela Skolan för Hållbar mat – ur ett ledningsperspektiv 5. Resursbibliotek – Stöd och inspiration 

Schemalagda skolluncher

Schemalagda skolluncher – handbok från RISE

Schemalagda skolluncher – kortversion

Schemalagda skolluncher – stödmaterial

”Det blir tydligt att skollunchen är en del av utbildningen” – Frisk mat

Stapelbäddsskolan i Malmö

Rutin för pedagogisk lunch

Elevrådsinnehåll under vårterminen 2024

Stapelbäddsskolans handligsplan

SchoolFood4Change (SF4C) – Världsnaturfonden WWF

WWFs sida om SchoolFood4Change

Stöd- och inspirationsmaterial SF4C

SchoolFood4Change – internationella projektsidan

Tipslista med material för inspiration

Vallentunas recept för hållbara skolmåltider

Bra matråd – ett verktyg för skolans matrådsarbete

Lärande hållbara måltider, Göteborg

Måltiden som pedagogiskt redskap – Örebro universitet

Pedagogiska skolmåltidskoncept ENRS

Pedagogiskt ledarskap – Måltidens betydelse

Föregående tema
Gå tillbaka till kurs

En framtid där människan lever i harmoni med naturen

© 2021 Stiftelsen Världsnaturfonden WWF.